Danmarksmesterskab i varmluftballon 2020
Slagelse, 28. juli. - 1. august 2020

 

Facebook

Danmarksmesterskaberne i Varmluftballon 2020 vil have hovedkvarter på VILCON Hotel og Konferencegaard, hvor vi mødes til checkin og briefinger.

Adressen er:
VILCON Hotel & Konferencegaard
Lorupvej 44
4200 Slagelse

Koordinater: E:5470 N:3890

tvindlocation

 

Invitationen kan downloades her.
Tilmeldingsblanket kan downloades som excel eller pdf .
Blanket til rekvirering af sportslicens kan downloades her.


Program

 

Check-in:

Tirsdag den 28. juli 12.30 - 13.30

Åbningsceremoni:

Tirsdag den 28. juli 14.00 - 14:15

General briefing:

Tirsdag den 28. juli 14.15 - 15:15

"Solopgang" og "Solnedgang":

Arrangøren bestemmer senere hvad solopgang og solnedgang sættes til under stævnet. Forventet solopgang kl. 05:30 og solnedgang kl. 21:00

Afslutningsceromoni

Lørdag den 1. august.

Flyvninger:

NB: Vær opmærksom på at tiderne kun er oplysende karakter og kan blive ændret af stævneledelsen.

  Flyvning Dato Briefing Starttid
  1 28. juli 17.30 18.30
  2 29. juli 05.00 06.00 
  3 29. juli 17.30 18.30
  4 30. juli 05.00 06.00
  5 30. juli 17.30 18.30
  6 31. juli 05.00 06.00
  7 31. juli 17.30 18.30
  Reserve 1. august 05.00 06.00

 

Tilmelding

Tilmelding foregår via en tilmeldingsblanket som kan downloades som excel eller pdf. Den skal efter udfyldelse sendes til e-mailadressen som fremgår af blanketen.

Tilmeldingsfrist er den 15. februar 2020 kl. 14:30

Alle piloter skal underskrive en tro og loveerklæring ved check-in den 28. juli, og hermed forsikre arrangøren og stævneledelse, at alle de nødvendige dokumenter for deltagelsen i Danmarksmesterskabet er opfyldt. For at lette administrationen ved check-inn anbefales det at udskrive og underskrive Tro og love-erklæringen inden fremmøde.

Tilmeldingsgebyret er fastlagt til DKK 2.000,00.

Alle piloter skal være i besiddelse af en gyldig FAI sportslicens, den vil være gratis at erhverve sig for alle deltagende piloter, brug sportslicens blanketten for at rekvirere en licens.

Der vil blive kommunikeret fra stævneledelsen til piloterne på WatchMeFly https://watchmefly.net/ - derfor bedes alle piloter tilmelde sig denne side inden Generalbriefingen

 

Indkvartering

Indkvartering på VILCON Hotel og konferencegaard. For mere info læs invitation og tilmeldingsblanket.

Madordning: se invitation og tilmeldingsblanket.

Enkelt værelse: DKK 550 pr. nat
Dobbeltværelse, plads til to personer: DKK 750 pr. nat
Madordning: DKK 250/440 pr. person per dag (se tilmeldingsblanket).

Socialt arrangement
Der vil blive arrangeret en løbende petanque-turning. Derfor skal hver pilot sørge for at have et petanquehold bestående af mindst ? 3 personer. Fremsend på forhånd navn og telefonnummer på din "Chief of Petanque", så arrangøren af petanque-turneringen har et overblik

 

Kort og andre relevante informationer

Kortsignaturer kan downloades her.
Digitale kort af flyveområdet kan downloades her.
Ozi Explorer kalibreringsfil kan blive downloades her. (Vær opmærksom på at dette ikke er en officiel DM fil men kun en service og brug er på eget ansvar). 

Jury

  • Bjarne Jensen (Formand)
  • Arne Jakobsen
  • Erik Kromann

Propan

Der opstilles gastank fra Kosan Gas, på Vilcons parkeringsplads i umiddelbart nærhed af stævnecenter og indkvartering.

Tanken vil være bemandet efter hver flyvning i ca. 1½ time. Efter morgenflyvning fra 08:30-10:00 og efter aftenflyvning fra 21:00-22:30. Der kan justeres i åbningstiderne såfremt dette bliver nødvendigt.

Skal du af den ene eller anden årsag ikke tanke efter flyvning bedes du melde dette til en af nedenstående.

Hvert hold sørger selv for at fylde deres egne gasflasker. Der tankes efter tæller og der kvitteres efter tankning. Afregning vil ske umiddelbart efter stævnet hvor hver pilot vil modtage indbetalingskort.

Der kan tankes første gang efter første flyvning, så skal du træningsflyve inden stævnestart sørger du selv for gassen. Arrangøren opfordrer derfor alle til at møde med fyldte flasker.

Gasansvarlige under stævnet vil være :

PrimærtErling Larsen+45 3155 6631
SekundærtMichael Hesselvig+45 2420 8472

Parkering og kørevejledning i forbindelse med fyldning af flasker vil blive uddelt til GB.

Hjælp til brug af FAI logger
Under stævnet vil der blive brugt FAI's loggere. Du kan finde en guide her.
En online interaktiv version er tilgængelig online her.

 
Konkurrenceregler

Konkurencereglerne kan downloades her.

FAI Sporting Code kan findes her

Bemærk: at der vil ikke blive udleveret hverken regler eller FAI sporting code i papirform, dette skal deltageren selv printe om nødvendigt)

PZ liste

Information følger senere.

 CLP liste

Information følger senere.

Øvrigt
Prisen for en tabt marker er sat til kr. 200,-